CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 30, 2009

Teater Patung Kertas 2

hey uolls!!
Penah korang dengar pasal "Patung Kertas" OR "Paper Dolls"??? haruslerr pernah kan?! Teater Patung Kertas 2 kini kembali...kat MATIC...tahun lepas x sempat nk g tgk..so this year saye x melepaskan peluang ni nk tgk LIVE! teater drag yg agak meletop ni!!

Dengan semangatnye saye pon call la ticket hotline and book tiket...5 tiket...
Yang best skali sebab dapat seat PAAALLLIINNGGGG DEPAAN!! best gile...walopon pade hakikatnye teket RM31.50 je....tapi feeling die mcm dok VVIP! hahaha....

Teater Patung Kertas 2
29 April 2009 MATIC, Jln P. Ramlee
8.30pm
kitorang pegy 5 orang...
-Hanan aka "Bapak Ayam MSU"
-She aka "Wanita 'macam' Pondan + Mak Hayam MSU"
-Intan aka "Mak Hayam Gebu DIVA Seksyen 11"
-Nawar aka "Pondan Tobat + Mak Hayam Balik Pulau"

dan haruslerr BAPAK HAYAM OVER THE PAGAR....tau x sape??!! cepat cepat teka!!
hahah tau pon.... AKU lerrr....
Al-Kisah Aku & Rakan tgk teater ni....

Mase mula2 masuk, semua 'paper dolls' seakan2 patung yang tuka2 pose kat atas stage....BRAVO to the 'paper dolls' sbab berjaya jadi 'patung' untuk hampir 3omins...aku yg x jadi patung ni yang rase sesak nafas tgk patung2 tuh!!

The show begins with scene "Adik Chu" lakonan Ashraf Muslim baru smpai kat KL and berkenalan ngan "Adik Wan" lakonan Ku Mohd Yusri(yg belkon cite Sutun tu) diorang dua ni dijaga oleh "abang Long / Kak K" lakonan Datuk Jalaluddin Hassan...

Semua scene dlm teater ni BEST GILE!! lawak2 sengal ubi...lawak antarabangsa...dan yang penting lawak berunsurkan 18sx semua ada!! tak kering gusi la tgk teater ni...bukan stakat lawak jee.....ade scene yang boleh menangis gak kalo korang tengok....part "abang long" menitis kan air mata mase die jumpa balik ngan suhana....giler real beb datuk jalaluddin hassan belakon....aku yang tercatok kat depan skali tu dpt la meraskan ape yang abg long rase mase tu!! feeling abes beb!!

Make-up & costume bapok2, mak hayam serta dancers LAWA GILEE!! semua cun!!! Walopon bapok....tapi cun seyh...gerenti prempuan2 tulen yang tgk teater ni seme makan hati bile tengok nyah nyah ni lagi malatoppss drpd diorang!! hahaha....kesian ko..penat2 jadi prempuan, nyah lagi vogue!

So, memandangkan teater ni teramatlah BEST, tak larat aku nk cite seme teknik plot mcm belaja sastera kan...plot pemulaan,perkembangan,perumitan,klimaks dan peleraian teater ni( Waaah teknik2 plot ni buat aku teringat kat Cikgu Rohana Khalil...cikgu BM mase zaman skoal dulu!!) So, aku juz letak synopsis and korang bace dan gunakan imaginasi uollss yang melampaui batasan tu....kalo terlalu lebeyh sgt imaginasi smpai OVER-RATED atau kene BANNED ngan lembaga penapisan filem, x dapek den nak nolong!!! jom layaan sinopsis teater Patung Kertas 2 ni...

Synopsis

Patung Kertas depicts the journey of a young ‘softie’, AdikChu, who joined a performance group called Paper Dolls or Patung Kertas. Through Abang Long (Datuk Jalaluddin Hassan) whom he looked up to, Adik Chu found friendship with other members of Patung Kertas by sharing his problems and experiences in finding life’s reality.

The group befriended a hawker stall owner Abang Yus and his cousin Suhana who has a child diagnosed with a chronic heart disease. Suhana, is a girl from Abang Long’s hometown who he once had feelings for. The incident also revealed the real reason why he left his village, something which had left a big question mark for the villagers. Upon finding out about the child’s condition, Abang Long decided to organize a charity show to raise money for a heart surgery that will save the life of Suhana’s little boy.

Patung Kertas will surely touch the hearts of the audience as it is a moving tale of how and why these men ended up in the situation that they were in and eventually lead them back to the correct path



Memang tak sah kalau x tangkap gambar kan...so, here's some pictures for my dear readers...


Me & Rosnan Rahman
Al-kisah abang Roslan ni... die pegang watak as "Che Muda Bunga Kenanga" terlalu terpaku tgk watak die as Pondan Tua Primadona Mak Yong...dengan loghat kelantan nye....hermm...Che Muda Bunga Kenanga ni menceritakan pasal zaman kegemilangan dia sbgai Ratu Makyung..and bila dh tua..haruslerr zaman kejatuhan kann :P hehhe....
Dia ade letak sekuntum bunga kat tepi telinga die....pastu die cabut bunga tu and campak kat audience...jeng jeng jeng....dapat lah bunga tu kat aku memandangkn "i'm the chosen one" .... lepas tu, die cerita la knape name die ade"Bunga Kenanga" tuh....

SEBAB!! sape lelaki yang dapat bunga tu, akan sentiasa teringat-ingat kat die.. *berdebar jantung aku mase die ckp mcm tu* then die tanye kat audience sape dapat bunga tu and mintak lighting man bagi spotlight...pastu die pon teros datang kat aku...siap cakap "hok abe ni chomey sunggoh" hahaha tu je la yg aku ingt...pastu die celoteh2 then ZAASS!! terus die landing BAEK PUNYE atas riba aku!! hahaha......TERKUJAATT( tekezoot la) aku....ade la siket conversation...
die ckp, "nape abe getar" pastu die amek tangan aku yang putih gebu ni, letak kat dada die...die ckp "cuba hok abe rase, getar x jantung"

aku cakap laa...GETAR...then this is the BEST PART!

Dia cakap : "Abe jange la getar, ni semua hok palsu belaka...." pastu die letak tangan aku atas BOOBS dia!! *lagi laa tekujaattt*
sambung cakap : "abe cuba rase,ni hok tisuu belaka...."

memang aku pegang keras pon..tisu!! hahahha...mane la aku tau kot2 die betol2 drag dh operate kan....x pasal2 dpt nasi lemak RM1.50 katenyerr....
p/s: Seharian aku browse google cari pasal abg rosnan ni...mula2 aku ingtkn nama die ROSLAN! konpiden jee aku..rupenyer name die ROSNAN RAHMAN, memang anak seni yang aktif dlm teater....seorang penari mak yong yang hebat....waaah...patot laa dapat watak PONDAN TUA penari mak yong...hehehhe...xpe xpe...asalkan lakonan abg rosnan GEMPAQ!!

Ni seme apart of the scenes laa....cuba perhatikan make-up and costume..lawaa sangat!! ade satu part ashraf muslim pakai evening dres putih bak bidadari kayangan..tu je yang x sempat nak amek la...tapi tu paleng cun laa...
Ni adik Faiz pegang watak Ashraf Muslim "Adik Chu" mase kechik...giler hebat laa adek ni belakon....gedik2 dia menjadi and nampak natural sangat!! siap gelek lagu Inul Daratista (Goyang Inul) smpai gerudi2 tau....makan hatey mas idayu kalo tengok adek ni gelek!!
Ni "Adik Wan" lakonan Ku Yusri yang jadi Adeq dalam cite SUTUN!! Dengan badan die yang kechik nih, tambah ngan make-up yang tebal seinci dan costume yang mantoops....mmg dia nampak WOMAN habis uolls..

Ni pulak Pengacara Malam Gala Patung Kertas "Paper Dolls"
Kak Viviana, semua pengunjung setia La Queen dan club2 yang sama waktu dengannya haruslerr kenal pondan meletop ni kan.... ouh nama melayu VIVIANA ni adalah LINDARELA D'PERQOSA(katenyee laa)..lucah sgt bunyinye...tu yang panggil viviana sudeyh!! dialogue dia mmg natural abes ngan audience...hermm...
Me, Hanan & She with Kak Viviana aka LINDARELA D'PERQOSA
Hanan, ALISHA, She & Me
Meet ALISHA....mmg die ni pure drag..mula2 tu aku ingtkan woman...rupenyer AKU SILAP!! tapi mmg die ni lawaa!! body cun..kalahkan perempuan tulen...perempuan2 yang datang tgk teater ni haruslerr makan hatii tgk drag2 ni...penat2 diorang jadi perempuan, pondan/nyahh/drag jugaak yang paleeenngg meletops!!!
Al-kisah kawan aku SHE
- slalunye die ni dipanggil PONDAN!! cian die...ade ke patot mmber2 die panggil die pondan....penat2 jadi prempuan tulen...org ckp mcm drag!! tak tau la celah mane yg org ckp die ni mcm pondan...hermm...mungkin x cukop estrogen kot!! hahaha....
-TAPI....disebabkan akak kite sorang ni la(Alisha), She teros tak kesah kalo org panggil die pondan sbab she ckp "PONDAN SKANG LAWA...SO I TAK KESAH KALO ORG PANGGIL I PONDAN!!" hahahha....


ni laa adik Faiz...die ni baru darjah 4 tau...skolah St Anderson Perak( waah aku smpat lagi interview mak dia malam tuh) adek ni belakon sungguh gempak!! aku ingtkan mmg natural lembut tau...NO NO NO NO!! rupa2 nye..mmg lakonan semata-mata.....in person die adelah seorang kanak2 lelaki yang NORMAL ok!! cuma di minta utk belakon lembut..tu jerr.....BRAVO adek!! dia salam kitorg nak dekat 4 kali tau..haha sba kitorg syok sgt beual dgn mak dia....dah 4 kali kate nk gerak..tapi x gerak2 jugak..tu yg die salam smpai 4 kali...hahaha...tapi die ni mmg comel laa...
ni plak muka2 kami yang sanggup menunggu di tepi laluan backstage...tmpat semua crew parking kreta...semata2 sbab nak tunggu Ashraf Muslim & The casts keluar & nak bergambar!!! waaah fanatik sungguh mmbe2 aku ni...lagi2 Nawar ngan She yang tergila2 kat Adek Chu....so kitorg pon tunggu la dekat 1 jam lebeyh!!

setelah lama menunggu....memang BERBALOI!!!!!
puas la ati mereka dapat tgkp gamba ngan Ashraf Muslim!! (p/s: smpai dlm perjalanan balek umah, semua asek dok verangan jee pasal ashraf muslim ni....)
Ashraf Muslim bukan je pelakon drama yang gempak,bole bawak watak mcm USTAZ(puaka niyang rapik) tapi jugak pelakon teater yang FANTASTIC!! not just that.... aku rase dia jugak LELAKI paling HANDSOME & PONDAN paling CUN!! hahaha....betul beb..serious...x tipuu!!! from USTAZ to DRAG...hahaha..drastik nih....huhuhu..ape2 hal he's sooo GOOD!! peramah la jugak....

yang bestnye, mase aku tgh posing ni nk tgkp gamba, ada 2 insiden terjadi...

::PERTAMA::
Ashraf Muslim :"Best tak performance ni?"
Adie Alim : "Best sgt...we enjoyed it..u're such a good actor la bro"
Ashraf Muslim : "Lepas ni bolehla kita belakon drag sama2"
Adie Alim : *SENTAP dalam DIAM* aku hanye mampu tergelak...aku ade ciri2 drag ke?? penat2 aku bina muscle2 ni...muka aku pon harok & MANLY teramat....kalo jambu mcm ashraf xpe gak!! hermm.....*terkonpius aku kejap*

Sbab jumpe ashraf muslim in person, teros tuka nama Adie Alim...(alim kerrr??!!)


::KEDUA::
mase tgh nk tgkp gamba ngan ashraf muslim, tetibe je ade orang tarik tangan aku....kuat gak laa..*terkujaatt sekali lagik* skali aku toleh, Abg Rosnan!! haha...dah la mase tu muka aku blurr gile..x prasan sgt tu sape sbab pkai shirt ngan slacks...

Rosnan Rahman : "Mesti tak perasan kan?!"
Adie Lokman : "Ehh...bunga kenanga! i still simpan bunga tu! sorry tak perasan...sbab dh laen"
Rosnan Rahman: "Hahaha...sorry la tadi duduk atas you..."
Adie Lokman : "It's okey...yang penting We enjoyed the show!! U belakon mmg best laa..."

Adi Lokman..Rosnan Rahman....waaah name aku ade la gak dekat2 ngan nama die...hermm...cuba bayangkn "Pelakon teater yang ADOO Adie Lokman akan digandingkan dengan pelakon teater handalan, Rosnan Rahman dalam teater Patung Plastik...." waaah....not bad laa kan?? kan?? kan??

FAKTA : TERBUKTI aku yang cari artis ke...artis cari aku?! hahahha......ape2 pon mmg suka sngt kat abg rosnan ni...die belakon mmg best gile...pastu peramah plak tuh!! aku yg jadi segan jmpe die....

yang bestnye, mmber2 aku semuanye x perasan tu sape tau...diorang cakap :
SHE : "i ingatkan tu kawan wartawan u...style die mcm wartawn jee"
Intan & Nawar : "aku ingat tu mmber ko....takpon sedara ko...ko kan byk sdare mara n kawan2" hahaha...



so ape lagi, bergambar la kami bertiga!! aku pon ade la gaya2 artis teater kene banned kan!! haha...

lepastu, ternampak pulak Kak Kay & Mama Sally kat tepi carpark tuh....

Sempat jugak bergambar ngan Datuk Jalaluddin Hassan (Abg Long / Kak K) ngan Radhi Khalid (Mama Sally) heheh diorang ni mmg GEMPAK! respect gilee!!! rase mcm it's such an honour la dapat tangkp gamba ngan diorang!!!
(p/s: sorry x sempat nk tgkp gamba mak ayam sally ni....tapi mmg cun gak la radhi khalid...ade gaye2 mak ayam!!)

so that's it....hermm...dah penat aku berceloteh..merepek,merapu dan meraban panjang2!!

teater ni akan berlangsung smpai 3 May...tapi malangnye teket dah full...aku rase nk g tgk lagi 3 May tapi tiket tinggal yang RM50 je...teket murah yg aku dpt tu dh takde....so..hermm....tengok la camne....bukan sebab aku kedekut duet..tapi almaklum laa... Penanam Anggur Terhormat kan....hehehhe...

OVERALL....Teater Patung Kertas 2 MEMANG BEST GILE!!!
i enjoyed the show!! hopefully tahun depan ade lagi Patung Kertas 3 plak...huhuhu...

Salam sayang Adie wat semua yang rajen baca blog nih!!

MmmuuAHhhXXx....

6 comments:

safa a.k.a u-riey said...

safa jeles gile...
ey..adie...mane adie dapat info pasal tayangan teater sume nih ek...
safa pown terigin gak nak gi tgk..
but dunno how...
if ade memane teater yg ade yg adie nak gi..kite gi sesame nak?ajak laa emil ngn mieya skali...
setakat tiket bawah 50..boleh laa mmpu kot..heeeee!

eMyL said...

aaah safa...
kn kn...
xp mana dia nk ingat kita...
"DAH SESAT"...
bwu kring kring...
hehehehe....
=P

akuOVERthePAGAR said...

dear SAFA & EMYL thanx for dropping by my blog...

SAFA : next time adie dapat tau pasal teater yang best2, adie ajak korang ok?!

EMYL : alaa buchuuk2...sorry ler...next time i ajak u ok? tgk cite laen plak...huhuhu....

sinaganaga said...

Rosnan tu memang power le berlakon - untuklah kau sebab dia duduk atas riba kau. Ha ha.

sukahati said...

wahhh, u'olls tunggu sampai sejam lebeh hanya nk amik gbr ngan Ashraff Muslim??....tak sanggup la hakak nyahhhh :p

||| PöJìé PööH ||| said...

wahhh, Pojie pun tgok gak PK2 nih tau!
mmg besh!!